Client services Specialist (32-40 uur)

Broadstreet - About Broadstreet - Job openings - Client services Specialist (32-40 uur)

Client services Specialist (32-40 uur)

BROADSTREET is een boutique fiscaal advieskantoor, gevestigd op een prachtige locatie aan de Herengracht in Amsterdam. Wij zijn gespecialiseerd in internationaal belastingadvies. Daarnaast hebben wij de afdeling Payroll Services. Op deze afdeling houden wij ons bezig met het payrollen van kennismigranten. Het kantoor telt 22 mensen waarbij de gemiddelde leeftijd onder de 35 jaar ligt; een informele cultuur, een goede sfeer, geen verborgen agenda’s maar transparantie en een open communicatie. 

Voor de afdeling Payroll Services zijn wij op zoek naar een CLIENT SERVICES SPECIALIST. 

Functie omschrijving

In deze functie kom je te werken voor de afdeling payroll services. Deze afdeling houdt zich bezig met het tijdelijk payrollen van kennismigranten. Onze cliënten zijn nationale en internationale ondernemingen die al dan niet tijdelijk, geschoolde arbeidskrachten van buiten de EU nodig hebben in Nederland. Wij bieden deze mensen een tijdelijk arbeidscontract en belasten de kosten door aan onze cliënten. Je houdt je bezig met zowel het onboarding- als offboarding proces van nieuwe medewerkers, dossiervorming, deadline bewaking en het beantwoorden van vragen van zowel payrolling medewerkers als cliënten inzake arbeidsrecht. 

Een greep uit de werkzaamheden:

Klantcontact met de onderneming

  • Buitenlandse ondernemingen dienen te weten wat de gevolgen zijn van de contracten en hoe de procedure loopt
  • arbeidsvoorwaarden toelichten
  • Opstellen overeenkomsten en arbeidscontracten

Contact met immigratieadvocaat

  • Cliënten komen over het algemeen bij ons binnen via een immigratie advocaat; met de advocaat dient te worden afgestemd wat de specificaties zijn voor de vergunning, of er bijzonderheden zijn, wat de startdatum kan worden
  • Checken of aanvraag is ingediend/toegekend

Contact met medewerker

  • Uitleg over onboarding procedure, GBA inschrijving, zorgverzekeringswet, ophalen residency card; loonbelasting verklaring 
  • Uitleg over pensioenregeling
  • Uitleg over vakantiedagen en ziekmeldingen

Monitoren deadlines

  • Proeftijd, tijdig melding aan client
  • Einde dienstverband; tijdig contact met client of contract al dan niet verlengd moet worden
  • Afloop datum verblijfs/werkvergunning
  • aanvraag en afloop 30% regeling

Periodieke controle

In verband met onze NEN 4400 certificering als payroll organisatie dienen wij periodiek onze dossiers te laten inspecteren. Voorafgaand aan deze inspectie dienen alle dossiers van de payroll medewerkers te worden doorgelopen om te zien of alles compleet is.

Functie eisen

Je zult begrijpen dat je het leuk moet vinden om veel uit te zoeken voor de medewerkers en opdrachtgevers. Na een inwerkperiode zul je mensen namelijk gaan adviseren op het gebied van arbeidsrecht en contracten. Je bent een contactpersoon voor onze cliënten. Je bent daarom zeer communicatief vaardig en je werkt heel secuur. Je bent klantgericht, je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk.

Wij bieden

  • Een leuke en gevarieerde functie in een dynamisch kantoor. Je ben onderdeel van het payroll team dat bestaat uit 5 collega’s. 
  • Marktconform salaris.
  • Premievrij pensioen.
  • Mogelijkheden tot opleiding en ontwikkeling.

Denk jij dat een aanvulling op ons team bent, dan zien we jouw CV en motivatiebrief graag tegemoet!

Solliciteer hier t.a.v. Nathalie Groot.